Zacznij zdrowy lajfstajl w trzech prostych krokach:

1. Kalkulator kalorii

Sprawdź swoje BMI oraz oblicz swoje całkowite zapotrzebowanie na energie

2. Makroskładniki

Oblicz swoje zapotrzebowanie na białko, tłuszcz oraz węglowodany

 

3. Trening

Pamiętaj o aktywności fizycznej. Dla osób początkujących polecam trening FBW.

 

Zanim zaczniesz

 

Zaczynając przygodę ze zdrowym lifestylem pamiętaj o odpowiednim nastawieniu. Uświadom sobie, że możesz osiągnąć wszystko co sobie zaplanujesz, a ograniczenia siedzą tylko w Twojej głowie. Efekty nie przychodzą od razu, na to potrzeba odpowiedniej ilości czasu. Pamiętaj o tym! Odpowiedz sobie teraz na pytanie – dlaczego chcesz zacząć żyć zdrowo? Chcesz poprawić sylwetkę, kondycję, samopoczucie? Jeśli już znasz odpowiedź zacznij działać! tzn. najpierw doczytaj do końca. 😜

 

Na początku mogłoby się wydawać, że aktywność fizyczna – czyli treningi są najtrudniejszym elementem zdrowego stylu życia… Błąd! To zbilansowana dieta i regularność posiłków stwarza najwięcej problemów, treningi prędzej czy później pokochasz i się od nich uzależnisz! – gwarantuję 😉 Wprowadzanie w życie zdrowych nawyków żywieniowych oraz przygotowywanie czy planowanie posiłków to nie jest łatwa sprawa. Dlatego postaram się Tobie w tym pomóc.

 

Jak już wiesz dieta to 60% sukcesu, więc warto poświęcić jej trochę czasu. Rolą odpowiedniego żywienia jest dostarczanie optymalnej ilości energii i składników odżywczych dla potrzeb danego organizmu. Składniki odżywcze to nie tylko białka, tłuszcze i węglowodany, to również witaminy, sole mineralne (makro i mikroskładniki) oraz woda. Normy Żywienia

 

Na górze w okienkach masz kroki, które pomogą Ci osiągnąć cel. Zanim jednak tam przejdziesz zastanów się ile razy w tygodniu chcesz ćwiczyć oraz przy jakiej ilości posiłków czujesz się najlepiej – rekomenduję spożywanie 3-5 posiłków dziennie. Zdrowy styl życia to również aktywność fizyczna, ale nie zaczynaj od morderczych codziennych treningów, bo to nie ma sensu… Daj czas na „przeprogramowanie” swojego układu nerwowego. Trening 3 razy w tygodniu po 45 min w zupełności wystarczy, ba nawet 5 minut truchtu przed telewizorem będzie dobrym pomysłem pod warunkiem, że wytrwale będziesz zwiększać swoją aktywność co w konsekwencji doprowadzi do pójścia na siłownie lub pobiegania w parku! 🙂

 

Pamiętaj, aby Twój cel był realny, to nie doprowadzi do zawodu oraz spadku motywacji, a co ważniejsze nie ucierpi na tym Twoje zdrowie. Na wszystko potrzeba czasu. Metoda małych kroków sprawdza się tutaj fantastycznie.

Powodzenia! 💪


Powyższe kroki są przeznaczone dla osób zdrowych.